9 Ekim 2012 Salı

tavuk suyuna grip çorbası

Birkaç gündür burnu akıyor Yiğit'in. geceleri birkaç öksürük de cabası. zaten bugünlerde burnu akmayana rastlamak zor. sabah elmalı tarçınlı ıhlamur, akşam zencefilli bal derken Yiğit artık isyan etti geçenlerde. "artık yemek istemiyorum" deyip elinin tersiyle itiverdi burnunun ucuna kadar soktuğum zencefilli bal kaşığını. "bu kış bunları yiyeceğiz oğlum sevmeye çalış" desem de dinletemedim. fakat bitmedi Yiğitçim annende formül çok:) işte bir başka alternatif:

Tavuk suyuna grip çorbası:

2 diş sarmısak
1 adet domates (mevsiminde değilse, yazdan hazırladığımız derin dondurucuda sakladığımız domates rendesi)
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağı sıcak su
limon suyu
kuru nane

tencerenin dibine sarmısağı eziyoruz, üzerine domates rendesi, biber salçasını ekleyip tencerenin altını yakıyoruz. çırpma teliyle homojen olana kadar karıştırıyoruz ve biraz pişmesini bekliyoruz. ısınmış tavuk suyunu ve kaynamış suyu ekliyoruz. kaynadıktan sonra istediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz. ben genelde 1 çay bardağı arpa şehriye ya da ev yapımı erişte eklerim ama bugünkü tarif Yiğit'in "anne ben mantı istiyorum" demesiyle bir anda değişiverdi. daha önceden yapılıp derin dondurucuda saklanan mantıdan ekledim bu sefer. damak tadına göre limon suyu ve tuzunu  ekliyoruz ve en son nanesini de atıp biraz daha kaynatıyoruz. işte bu kadarcık. afiyet olsun.
Bu arada tavuk yemekten bir süredir vazgeçmiştik, özellikle marketlerde çabuk büyüyen daha doğrusu büyütülen ve ne yediği belirsiz tavukların satıldığını öğrendikten sonra. Kartaldaki ekolojik pazardan alıp tekrar tavuk yemeye başladık. pazar günleri Kartal'da kuruluyor, Gökçeada'dan geldiğini söyledi stand sahibi. yakında keçi sütü vs. gibi keçi ürünlerinin de geleceğini söyledi ki bizim gibi inek sütü alerjisi olanlar için süper bir haber...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder